Luottamusmiehet

PÄÄLUOTTAMUSMIEHEN KATSAUS

Olemme tehneet töitä, eläneet edelleen korona läsnä niin töissä kuin vapaa-aikanakin. Etänä on niin koulutukset, kokoukset kuin työn tekeminen. Kaikkia työtä ei voi todellakaan tehdä etänä ollenkaan. Olen oikein ylpeä siitä, miten te olette muuttaneet työnkuvianne, liikkuneet työpakkojen välillä, kun tilanne on vaatinut teiltä joustamista, joustamista ja edelleen joustamista. . Korona on vaikuttanut meihin kaikkiin ja työn kuormitus on kasvanut joka yksikössä. Onneksi olemme saaneet mahdollisuuden ottaa rokotukset ja sitä myöten jossain vaiheessa päästään ainakin osista rajoituksista pois. Vaikka tällä hetkellä tuntuu, ettei helpotusta ole näkyvissä ihan heti.

Ota yhteyttä minuun, jos joku asia työhösi liittyen mietityttää, älä arkaile ottaa minuun yhteyttä. Vain tuomalla epäkohdat päivän valoon niihin voidaan vaikuttaa. Avoimella yhteistyöllä ja maltillisesti asioita eteenpäin viemällä saamme asiat ratkaistua. Olen teitä jäseniä varten oli asiasi tai huolesi pieni tai suuri. Voit ottaa minuun yhteyttä rohkeasti. niin voimme yhdessä miettiä, mitä voimme asian eteen tehdä. Asioilla on tapana mutkistua, kun niiden käsittely pitkistyy. Minut tavoittaa parhaiten puhelimitse tai sähköpostitse. Pääluottamusmies toimisto muuttaa 18 1. 2022 alkaen Kairatietielle (Kairatie 75). Meillä JHL-169 on myös kattava alakohtainen luottamusmies verkosto, voit ottaa heihin myös yhteyttä työpaikallasi. Me teemme avointa yhteistyötä keskenämme.

Sote-uudistus on nyt käsillä. Suomessa tapahtuu suurin liikkeenluovutus, kun sote-henkilöstö siirtyy hyvinvointi(yhteen)alueelle. Edunvalvonta ei tule muuttumaan, JHL on edelleen sinun liittosi ja edunvalvonnan hoitaja. JHL on tasavertainen neuvotteluosapuoli Helsingissä, kun neuvotellaan sote-sopimuksesta. Tuleviin muutoksiin menemme yhdessä JHL liittona ja te työyhteisöt/työntekijät yhdessä. Ei jätetä ketään yksin.

Nyt työehtosopimuksien neuvottelut ovat edessä. Nykyiset sopimukset on irtisanottu ja neuvottelut ovat alkaneet kaikissa työehtosopimuksissa. JHL on yksi neuvottelujen osapuoli, kun neuvotelaan työehtosopimuksistasi.

Terveisin pääluottamusmies Tarja Aavio-Järvelä 040- 0283099. tarja.aavio-jarvela@rovaniemi.fi